torsdag 2 december 2010

Lisas julkalender 1 & 2 december




Hej på er alla godingar!
Här har det pysslats så att jag knappt har hunnit sova den sista tiden.
Jag och mina fina kompisar har bytt kalendrar med varandra i några år. Världens mysigaste grej. I år gjorde jag Lisas kalender. Kalendern är gjord av toarullar som är inslagna i olika tapeter och sedan uppsatta på en målad planka. I varje toarulle ligger en liten överrasknig. Lisa är höggravid så temat för årets julkalender blev, så klart, att bli förälder.
.
Nummer 1
.
en lapp med texten
... kärleken till böcker bör grundläggas tidigt,
helstredan med modersmjölken.
.
Nummer 2
.
Näsdukar, till snoriga små näsor.
.
Måste bara tillägga att jag och Magnus har spelat bowling ikväll,
och jag var inte så lättslagen som man kan tro.
.
Puss & Kram

3 kommentarer:

  1. Verkligen rolig och annorlunda adventskalender.
    Kul ide att göra med barnen.

    Ha en mysig fredag Kram Jen

    SvaraRadera
  2. Vilken fin och rolig kalender! Den idén får jag sno till nästa års kalender.
    I år fick barnen en kalender av tändsticksaskar som jag gjort.
    Du har en härlig blogg!

    MVH Johanna Majkvist

    SvaraRadera
  3. wow, vilken rolig ide!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera