lördag 15 maj 2010

Med prickar och rosor




Nu är, äntligen, mitt lapptäcke färdigt.
.
Jag älskar att köpa tyger och kan bara inte gå förbi ett vackert tyg utan att köpa en meter.
Dessvärre blir jag för kär i tygerna så jag inte vågar göra något av dom, för tänk om jag kommer på något ännu bättre att använda tyget till sen!
För ett tag sedan bestämde jag mig för att sy ett lapptäcke, då kan jag ju använda en liten bit av alla mina favorittyger och ändå ha dom kvar, smart tyckte jag.
Nu är det färdigt och jag är helt lycklig när jag ligger i soffan och myser framför tv:n tillsammans med mina färgglada tyger och en kopp te.

5 kommentarer:

  1. Men OJ så vackert och fint och sött lapptäcke. Ja det förstår jag att du ligger och myser med.. Tusen tummen upp för det.. och för dej som är sååå duktig...

    Ha en toppen lördags kväll bland lapparna :)

    Fröken M

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!
    Å, så fint!!!
    Hihi, håller med dig precis om det där med tyger. Jag har också så svårt att sätta saxen i dem! Men det är ju det man ska göra, för det finns ju så mååånga vackra tyger, så då får man ju ytterligare anledning att köpa fler :)
    Idag hittade jag en stor härlig stuvbit för 50:-
    Ha en skön fortsättning på helgen.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Det ljuvligaste lapptäcke jag sett på länge!!

    Har också svårt för att låta bli vackra tyger.. har många av Tilda-tygerna du använt, men det blir inget av dem.. är också sugen på att göra ett lapptäcke av dem. Tack för inspirationen!!

    Erica

    SvaraRadera
  4. Ojoj, så sött! Helt ljuvligt rum för en liten tjej!

    Kram C

    SvaraRadera
  5. Ett sånt ljuvligt och vackert täcke du skapat.

    SvaraRadera