tisdag 22 september 2009

GAMLA CLARA

Den här underbara konservöppnaren "Röda Clara" hittade jag på en liten loppis på vår gata i helgen, med väggkonsollen kvar, ibland har man tur!
Den här konservöppnaren har en rolig historia för mig. När mamma och pappa skulle bestämma vad jag skulle heta ville mamma att jag skulle heta Clara efter hennes farmor som var en fantastisk kvinna men det gick inte pappa med på " man kan ju inte heta som en konservöppnare heller" tyckte han så jag fick heta Ru!
Jag har lagt till Clara som mellannamn i efterhand!




Ja, pappa ja! Han kommer hit ikväll och hjälper mig med lite snickarjobb i köket. Bort med lite skåp och allt det här ska nu få plats på öppna hyllor istället.
Passar på att ringa pappa när Magnus är i Berlin.
Magnus har förresten sprungit Berlin Maraton!!!! Du är bäst älskling!!!!!! och Micke också!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Vilken fin konservöppnare! Och spännande med köket! :-) Hmm..det vill jag titta lite närmare på..;-)

    Ha det bäst! Kram A

    SvaraRadera